ZUS: Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo

Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Ma ona na celu zachęcić seniorów do bezgotówkowego pobierania świadczeń i korzystania z rachunku bankowego.

Dziś wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez konta bankowego. Jego posiadanie to wygoda, możliwość zarządzania domowym budżetem i bieżącymi wydatkami przez Internet, a przede wszystkim bezpieczeństwo naszych pieniędzy.

Kampania informacyjno-edukacyjna

Są jednak osoby, głównie seniorzy, które wciąż nie mają rachunku bankowego, a wszelkie świadczenia, np. emeryturę, pobierają w gotówce. I to właśnie do nich skierowana jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”, organizowana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. – Jej celem jest promowanie wśród seniorów wiedzy na temat korzyści, jakie niesie bezgotówkowa forma pobierania świadczeń i korzystanie z rachunku bankowego, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii – wyjaśnia Anna Piasecka, koordynatorka ds. Komunikacji Społecznej i Edukacji III oddziału ZUS w Warszawie. – Z naszych informacji wynika, że co trzeci ankietowany, pobierający aktualnie świadczenie w formie gotówki, byłby skłonny korzystać z konta bankowego, gdyby otrzymał wsparcie edukacyjne w tym zakresie.  

Ulotki i plakaty

Stąd kampania „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. W jej ramach ZUS przygotował plakaty i ulotki (do pobrania poniżej), z których seniorzy, i zarazem jego świadczeniobiorcy, dowiedzą się m.in.:

  • jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
  • jak założyć konto bankowe i zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
  • o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez Internet.

Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.zus.pl  lub pod nr. tel.: 22 560 16 00.

 

 

Załączniki: