Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łasku

Adres: 
ul. Stefana Batorego 31, 98-100 Łask
Kierownik: 
Iwona Stolarek-Molenda
Telefon: 
(43) 675-37-80

 

Zadania i cele działalności Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej:


  1. Techniczna ochrona zasobów lokalowych poprzez:
    • dokonywanie przeglądów technicznych budynków i lokali:
      • przeglądy 5-cio letnie budowlane,
      • przeglądy roczne budowlane,
      • przeglądy roczne kominiarskie,
      • przeglądy roczne gazowe,
      • przeglądy 5-cio letnie elektryczne,
    • planowanie i wykonywanie napraw budynków i budowli, zarówno siłami własnymi jak i w systemie zleconym;
    • nadzorowanie i rozliczanie finansowe oraz rzeczowe wykonywanych napraw;
    • zlecanie sporządzania orzeczeń mykologiczno-budowlanych.
  2. Utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie sanitarnym i estetycznym poprzez:
    • zlecanie wywozu nieczystości stałych i płynnych wyspecjalizowanym w tej działalności jednostkom;
    • kontrolę wywozu nieczystości pod kątem jakości i częstotliwości tych prac;
    • omiatanie siłami dozorców nieruchomości i chodników;
    • usuwanie śniegu i likwidacja gołoledzi w okresie zimowym;
    • sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytku;
    • wykonywanie konserwacji urządzeń sanitarnych w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku.
  3. Zawieranie umów, zapłata i nadzorowanie wykonawstwa usług komunalnych przez inne jednostki w zakresie:
    • zaopatrzenia w wodę;
    • dostawy energii cieplnej i ciepłej wody;
    • usuwania nieczystości stałych i płynnych;
    • dostawy energii elektrycznej;
    • wycieru kominów;
    • konserwacji anten zbiorczych.
  4. Obsługa lokatorów w zakresie wynikającym z zadań wynajmującego, a w szczególności:
    • zawieranie umów z najemcami;
    • załatwianie spraw związanych z kaucją gwarancyjną za lokale mieszkalne;
    • organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych;
    • organizowanie napraw awaryjnych urządzeń technicznych w budynkach;
    • wydawanie zaświadczeń, poświadczeń i sporządzanie innych dokumentów na wniosek najemców;
    • przejmowanie i przekazywanie protokólarne lokali;
    • uczestniczenie w eksmisjach z lokali;
    • prowadzenie ewidencji zasobów lokalowych;
    • prowadzenie ewidencji mieszkańców w administrowanych zasobach;
    • rozliczanie najemców zdających mieszkania z tytułu zużycia elementów wyposażenia technicznego oraz wystawianie not obciążeniowych;
    • prowadzenie dokumentacji czynszowej lokali mieszkalnych i użytkowych;
    • przyjmowanie opłat czynszowych i innych należności;
    • zabezpieczanie zwolnionych lokali przed nielegalnym zajęciem i zgłaszanie ich do Burmistrza Łasku.
  5. Prowadzenie obsługi ekonomiczno-finansowej poprzez:
    • opracowanie rocznych planów ekonomiczno-finansowych;
    • opracowanie planów dotacji;
    • prowadzenie spraw kadrowych, płacowych oraz ubezpieczeń społecznych;
    • prowadzenie spraw socjalno-bytowych;
    • prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej w tym:
      • prowadzenie rachunków rozliczeniowych z dostawcami usług komunalnych i wykonawcami remontów,
      • prowadzenie ewidencji czynszów i ich windykowanie poprzez wystawianie wezwań do zapłaty oraz kierowanie spraw do sądu,
      • prowadzenie rozliczeń z pracownikami z tytułu wynagrodzeń za pracę, rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych,
    • prowadzenie kasy i pełnego obrotu gotówkowego;
    • opracowanie analiz ekonomicznych i sporządzanie obowiązujących sprawozdań.
  6. Administrowanie zasobami, nieruchomościami i lokalami nie stanowiącymi własności komunalnej w ramach administracji zleconej lub zarządu zleconego przez wspólnoty mieszkańców.