Informacja o debacie nad raportem o stanie gminy Łask za rok 2022

Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) Burmistrz Łasku przedstawia Radzie Miejskiej w Łasku raport o stanie Gminy Łask.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi.

Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem mogą zabierać głos radni oraz mieszkańcy gminy. 

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Łasku pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 50 osób (proponowany wzór zgłoszenia poniżej).

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia.

Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Debata nad raportem o stanie Gminy Łask odbędzie się na sesji Rady Miejskiej w Łasku 28 czerwca 2023 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Łasku, przy ul. Południowej 1.

W związku z powyższym zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 27 czerwca 2023 r. w godz. 7.30-15.30 w Biurze Rady Miejskiej w Łasku (parter, pok. nr 16 - Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14) lub elektronicznie na adres: m.debska@lask.pl.

 

                                                                                                                             Przewodniczący Rady

Miejskiej w Łasku

                                                                                                                                  /-/ Robert Bartosik